In april 1946 werd dit nieuwe, functionele en innovatieve voertuig voor de eerste keer aan het publiek gepresenteerd in een Golfclub in Rome.
Het schildje met relief werd het nieuwe logo, dat het oude Piaggio vliegtuig verving.
Vespa was meteen succesvol, tot verbazing en scepsis zowel in de media als bij het grote publiek.
De eerste verkopen van Vespa vonden plaats via een klein dealernetwerk en de prijs van het standaard model was 55.000 lires en voor de deluxe versie betaalde men 60,000 lires.
[gallery link="none" ids="5622,5621,5620"]
In april 1946 werd dit nieuwe, functionele en innovatieve voertuig voor de eerste keer aan het publiek gepresenteerd in een Golfclub in Rome.
Het schildje met relief werd het nieuwe logo, dat het oude Piaggio vliegtuig verving.
Vespa was meteen succesvol, tot verbazing en scepsis zowel in de media als bij het grote publiek.
De eerste verkopen van Vespa vonden plaats via een klein dealernetwerk en de prijs van het standaard model was 55.000 lires en voor de deluxe versie betaalde men 60,000 lires.